Fotoğrafım
"We don’t pray for love, we just pray for cars..."

22 Ocak 2016




  • Pulbiber Mahallesi (Didem Madak)  12tl*
  • Bütün Hikayeleri Tek Cilt (Edgar Allan Poe) 57tl* 
  • Yaralarım Aşktandır (Füruğ Ferruhzad) 22tl*
  • Yerdeniz Büyücüsü (Ursula K. Le Guin) 16,50tl*
  • Atuan Mezarları (Ursula K. Le Guin) 15tl*
  • En Uzak Sahil (Ursula K. Le Guin) 20tl*
  • Tehanu (Ursula K. Le Guin) 15,20tl*
  • Öteki Rüzgar (Ursula K. Le Guin) 21tl*


  • Ana temaları (Ursula K. Le Guin) 

    Temel feminist teoriye oldukça hakim olan Le Guin yazılarında teorisini gizlice vererek erkek okuru rahatsız etmez ve teoriyi okuyucuya gizlice zerk eder. 
    Anarşist eğilimli ya da anaerkil toplumlar yaratmaktan çekinmez. 
    Zaten hayatı boyunca asice hareket etmiştir. Kadınlar, Rüyalar, Ejderhalar adlı makale denemesinde, bir yazısında zamanında Playboy dergisinde bile yazdığını söylemektedir. 
    Pek çok okuru için bilge bir kadın tiplemesi olan LeGuin Ged (Çevik Atmaca) karakteri ile de pek çok okurun kişiliğine etki etmiştir. 
    Yüzüklerin Efendisindeki bilge ve ilk yaratılan Gandalf'ın aksine (Gandalf  Tolkien mitosunda ilk yaratılan ve kutsal olan maiardandır. Bkz. Güç Yüzüklerine Dair adlı Tolkien kitabı) 

    LeGuin'in baş kahramanı Ged Gontlu bir keçi çobanı olarak başlayıp Roke adası büyücülerinin en büyüklerinden olmuştur. Yeraltı tanrılarının başrahibesi Tenar ise sıradan bir kadın olmayı tercih ederek kendini bulmuştur. 
    LeGuin'in her kahramanı, her romanı bir süreç, bir değişim anlatır. 
    **Bilgeliği ve büyümeyi değişmekten korkmamakta bulur. 

    Le Guin'in karakterleri basma kalıp kahramanlardan uzaktır. 

    Genç mükemmel kadın ve erkekler yaratmayan yazarın kahramaları genellikle yaşlı adamlar veya koca karılar, cılız, sakat veya tecavüze uğramış ve intikam peşinde koşamayacak kadar çaresiz çocuklardan oluşmaktadır. 
    Bu haliyle Le Guin romanları çaresizliği, yaşama cesaretini vurgulayan mütevazi görünümlü gizli bir romantizm barındırmaktadır. 
    Oldukça sık kölelikten bahseder. Öncelikle köleliği tüm şatafatlı sembollerinden arındırır. 
    Köleleri, bir kölenin yalın ve itirazsız, itaatkar dünyasında herhangi bir şeyi sorgulama yeteneğinden yoksun insanlardır. 

    Kadınlık ve erkeklik, çocukluk ve erişkinlik, kölelik ve sahiplik gibi zıtlıklara vurgu yapmaktadır. 
    Le Guin yalın ama şiddet dolu bir evreni yansıtır. Şiddeti adlandırmaktan çekinmez. Özgürlük ve cesaret dolu bir dili vardır.