Fotoğrafım
"We don’t pray for love, we just pray for cars..."

24 Eylül 2014

"I hit the ground"

Manik depresif, intihar edip ölememiş insanlar için bir platform mu açsam diye düşünüyorum mesela intihar meyilli, başarılı olmuş yazarların kitaplarını değerlendirsek;


  • Sylvia Plath'ın çocuklarına onlar uyurken yanlarına kurabiye ve süt koyup sonra gidip kafasını fırına sokup ölmesi..
  • Nilgün Marmara'nın şiirlerinin bir tanesinde: "Uyanıyorum küstah sözcüklerle: Ey, iki adımlık yerküre senin bütün arka bahçelerini gördüm ben!" diyen ve camdan atlarken tek bir çığlık dahi atmadığı iddia edilen başarılı günü..
  • Kadın düşmanı Cesare Pavese'nin "Yaşama Uğraşı" adlı koca bir günlüğünde kadınlara olan nefretini, hayatın acımasızlığını, terk edilişlerini, yaşamdan soyutlanışını anlatması ve intihar edişi..
  • Feminist yazar Virginia Woolf'un ilk denemesinde başarısız olup, ikinci denemesinde bir nehirde ayaklarına taşlar bağlayıp kocasına bu acıklı, olgun, son derece farkındalık içeren ve sevgi dolu mektubu bırakışı: "Yine delirecekmişim gibi hissediyorum. Bu korkunç günleri atlatamayacakmışız gibi hissediyorum. Ve giden zamanı geri çeviremeyeceğim. Sesler duymaya başlıyorum ve konsantre olamıyorum. Bu yüzden yapmam gereken şeyi yapıyorum. Bana verebileceğin en büyük mutluluğu verdin. Kimsenin yapamayacağı şeyleri yaptın. Bu kadar şeyden sonra iki insanın birlikte daha mutlu olabileceğini sanmıyorum. Ben artık savaşamayacağım. Biliyorum, senin hayatını mahvediyorum, bensiz daha mutlu olacaksın. Görüyorsun bu mektubu bile doğru düzgün yazamıyorum. Okuyamıyorum. Hayatımdaki bütün mutluluğu sana borçlu olduğumu söylemek isterim. Bana karşı inanılmaz sabırlısın ve iyisin. Şunu söylemek istiyorum -aslında bunu herkes biliyor- eğer biri beni bu durumdan kurtarabilecek olsa bu sen olurdun. Her şey beni terk edip gitti ama senin iyiliğin hep benimle kaldı. Artık senin hayatını mahvetmeyeceğim. Kimse bizim seninle mutlu olduğumuz kadar mutlu olamazdı."

  • Ya da müzisyenlerin şarkı sözlerini inceleyip onların hisleri içinde bulundukları durumu günümüze kıyaslayıp muhabbet etsek; Jim Morrison, Kurt Cobain'in "Sönüp gitmektense, kül olup gitmek daha iyidir" diyerek kafasına ateş edip ölmesi ve intiharını, hayatını konu alan "Last Days" filmini de seyredebilirsiniz 1saat falan sürüyordu sanırım ama kesinlikle iyi bir film değildi..
  • Veya filmler; 1999 yapımı hala güzel olan Kirsten Dunst ve daha birçok kişinin filmde muhteşem bir görsel ziyafet sundukları aynı zamanda bir edebi eser olan "The Virgin Suicides" filminde katı, baskıcı bir ailede büyümüş olan kardeşlerin hepsinin intihar edişi ve sikilip atılmaları sonrası umursanmayışları, aşık olmaları, aslında sadece aşık oldukları kişiyle seks yapıp ölme istekleri.. Duygularının önemsenip karşılık beklemeleri..
  • Wristcutters: a love story filminde normal bir şekilde uyanıp: evi düzenleyip, bir takım ihtiyaçlarını giderip, aynanın karşısında bileklerini gayet sakin bir şekilde kesmeye başlayan ve intihar edenlerin farklı dünyaya gidip yaşadıkları komik bir şekilde ele alan seveceğiniz film.. Ve kesinlikle aşk filmi değil.
  • Ya da anime severler için "Serial Experiments Lain" önerebilirim bir bianın tepesinden atlayan bir öğrenci ve öldükten sonra arkadaşlarına e-mail yollayarak onları korkutan "tanrı burada" ve ben mutluyum mesajı veren karakter..

Neyse kısacası dinlediğimiz müziklere, filmlere, kitaplara konu olmuş duygu durumlarımız yüzünden çoğumuz ölümü seçmekten çekinmeyerek bir bakıma özgür olmak istiyoruz..
1ay önce bir polisin intihar eden kişinin yanında kameraya onu da alıp selfie çekmesi bu haberi sizde görmüşsünüzdür.. Bunlar olan şeyler,, insanlar intihar edenlere karşı saygısız bencil..!!!
Etrafınızda size "madem mutsuzsun atla bir yerden" diyen insanları da yanınızda götürün..
İntihar meyilli olmak utanılacak ya da sizin dışlanmanıza sebep bir durum değildir, asla olmamalı..
Çünkü bunun derininde aile, tecavüz, arkadaşlar ya da bir hastalık bile yatıyor olabilir..
Yine de intihar etmek yerine biraz durun düşünün ve erkek arkadaşınızdan ya da yakın hissettiğiniz kim varsa yardım isteyin eminim sizi hep korumak isteyen, sizinle uyumaktan mutlu olan güveninizi hala yitirmeyen kişiler mevcuttur..
Hiçbir şey konuşmak dahi içinizden gelmiyorsa bile aniden evde çığlık atıp "yardım edin" diye bağırıp inleyin, boğazınız yırtılana dek bağırın,, belki ihtiyacınız olan tek şey çığlık atmaktır..