Fotoğrafım
"We don’t pray for love, we just pray for cars..."

16 Mayıs 2014

Eden of the East - Deadman Wonderland


Eden of the East'in kurgusu çok da iyi değildi güzel bi son olmadı diyebilirim..
Lunaparkın önündeyken hazır oraya gelmişken atlıkarıncaya binmelerini bekledim binselerdi güzel olurdu. Saki'nin Akira'ya hemen bağlanıp Osugi'yi sallamamaya başlaması biraz üzse de hatta Osugi'nin çantasına taktığı Saki'ye benzer bi kızın anahtarlığını taşıması çok güzeldi ama onun korkak ve heyecanlı yapısını sevmedim. Akira'nın gemiye binecekken Saki ile konuşmaları, geçmişten bahsetmeleri beni çok etkiledi.
Sonrasında gemiye binip kendi resimlerini çekip telefonuna atmak isterken ki beceriksizliğine güldüm çok tatlıydı bana birini hatırlattı..
Akira'nın bazı şeyleri elinin üstüne yazmasını o kadar çok sevdim ki Ispartadayken yolda yürürken not defterine bi yandan babasıyla konuşup, bi yandan otobüs numarasını yazmaya çalışan biri geldi aklıma.
Böyle sıradan detaylar beni çok duygulandırıyor nedense..
Pantolonunu kaybedip kendini eve kilitleyen ve gittikçe kilo alan tip komikti bilgisayar ve yazılımdan anlayan gıcık deli biri geldi aklıma. Ama istediğim aksiyonu bulamadım ve tatmin edici değildi.


Deadman Wonderland ise Shiro ve Ganta'nın ilişkileri için izledim daha sonraları yarışlar ve gelen tipler çok ilginçti Genkaku özellikle gitarını silahı olarak kullanması ve üzerindeki pelerini ile çok seksiydi diyebilirim. Neden erkekler normal hayatta böyle şeyler giymiyorlar diye sorguladığım bile oldu..

Shiro'nun 10.bölümde çikolataları yerken bi yandan yiyip ağlaması ve Ganta'yı özleyişi duygulandırdı ağlayacaktım resmen. Shiro'nun her defasında onun hayatını kurtarışı lönk diye bi yerlerden inip sinirli bi şekilde onlara saldırmasına bayıldım ya ba-yıl-dım!

Ama Ganta'nın sürekli olarak zırlayışı ve kendini aşağılık hissetmesine katlanamadım otomatik portakal filmindeki gibi gözlerine o demir şeylerden takıp ona işkence etmelerine dayanamadım istemsiz gözlerimi açıp kapayıp ovuşturdum.
Ve Genkaku'nun final öncesi bölümde sonunda gitarıyla konser verebilmesi çok şahaneydi.
Eden  of the East'de göremediğim lunapark sonunu tesadüf de olsa görmüş olmak bu animenin sonunda oturup orda şarkı söylemesi hoştu
Son olarak Genkaku'nun da sözleriyle;

Ölüm durgunluktur
Ölüm barıştır
Ölüm sakinliktir
Ölüm taştır
Ölüm güzelliktir
Ölüm aydınlanmadır
Ölüm cevaptır
Kurtuluş ise ölüm